i miei seguaci

16 Jul 2012

ikhlas dari hati

Ya allah,aku mencintai dia kerna aku mencintaimu..sejak mengenalinya,dia hadir bersama cinta itu,sejak itulah terdetik rasa keinsafan ingin lebih dekat padamu ya allah..kata2 nasihatnya,tunjuk ajarnya,masih aku perlukan bagi membimbing diri ini..aku ikhlas berkata begini ya allah,dan aku percaya kau mendengar isi hati ini sedalamnya..meski hebat dia melukai hati ku,mempermainkan perasaan ku,tapi sikit pun tidak pernah aku ingin membencinya..kerna mengenalinya,tidak pernah aku merasa menyesal..kerna dia aku di sini,kerna dia aku begini..mencari pencipta ku,mencari kehidupan sebenar ku,dan mencari keredhaan dari mu..semua itu aku ingin temui sejak hadirnya dia yang bagaikan sinar baru dalam kehidupanku..membuatkan aku terasa bagai di lahirkan semula..ingin lari dari dosa lalu,ingin lari dari kisah dulu..bagi segenap mata yang melihat,mungkin merasakan kisah ini tiada apa2..namun aku yang merasai,dan kau yang maha memberi,membuatkan aku berfikir sedemikian..semuanya telah tertulis terjadi begini..dia yang dulunya ada,kini tiada..kau hantar dia buatku hanya untuk sementara..supaya aku berubah menjadi yang terbaik buat diriku..namun meski hati ini sakit atas perbuatannya,harusku akur..perhubungan lalu itu hanya tinggal cerita,hanya tinggal memori..dia hadir hanya untuk seketika dan itu telah di takdirkan..aku percaya,setiap yang berlaku,yang meninggalkan luka,pasti ada hikmah di sebaliknya..dan kini ku temui hikmah itu ya allah..syukurnya aku terhadap ujian mu ini,tak dapat ku gambarkan dengan kata2..pedih luka yang dia tinggalkan,namun besar perubahan yang dia selitkan padaku..

Untuk dia yang di sana,terima kasih atas segalanya..sakit yang kau tinggalkan,ku jadikan pengajaran yang mematangkan diri ini..namun kau telah merubah diri ini dengan sebaik mungkin,dan itu ku syukuri kerna mengenalimu..semoga berbahagia kau bersama dia yang telah kau pilih..aku sedar siapa diri ini dan mengakui dia lebih baik dari ku..

Ya allah,terima kasih kerna telah menghantar dia buatku..walaupun hanya untuk seketika,walaupun terpalit luka,namun masih terselit kebaikkannya terhadapku..dan tika ini,masih mampu ku syukuri biarpun sakit juga ku alami..

2 comments:

  1. tabahla whai haty.
    krna takdir telah di tulis bgini.
    insya-Allah sabar mu e2 tk akn sia2x.
    Allah Maha Penyayang.
    ku pasti, kbhgiaan milikmu jua nanti.
    =)

    ReplyDelete
  2. trima kasih az..
    kau sahabat kau teman.. :)

    ReplyDelete

KakiBlog