i miei seguaci

11 Oct 2012

kisah hati


DULU.......
“Hati membisik,aku harus melepaskannya..lupakan dia di saat dia meminggirkan diriku..lepaskan semua kenangan..hapuskan segala impian..namun jiwa ini tak mampu melupakannya walau sedetik pun..berikan aku sesaat saja untuk memadamkan dia dari ingatanku,ternyata aku tak bisa..dia selalu hadir mengisi kekosongan,datang mengisi kerinduan..dan dia yang ku dambakan..dan nyata aku tak mampu membiarkan dia pergi..tapi apa dayaku,sikapnya seolah-olah menunjukkan kehendaknya,yakni meminta aku melepaskan dia pergi..di suatu sudut hati yang nyata,aku harus lakukan itu..melupakan dia yang sudah tidak perlukan aku..tapi di suatu sudut hati yang dalam,aku tak sanggup..menyayanginya adalah perkara hebat bagiku..dan aku masih bersabar..”

KINI.......
Segalanya telah menunjukkan realiti perhubungan aku dan dia..ditemukan dia denganku hanya untuk sementara..terbina sebuah perasaan hanya untuk di dunia..perginya dia adalah buat selama-lamanya..belum sempat aku menyatakan maaf,dia mendahului aku..meninggalkan nikmat dunia yang enak,dan telah kembali kepada penciptanya yang kekal abadi..segala perasaan hampa dan luka,ku lontarkan jauh perasaan itu,demi ingin mengubati luka hati ini..biarpun luka,sikit pun tidak lagi tersimpan dendam atau benci..pemergiannya cukup untuk menyatakan,sekalipun aku dan dia bahagia dulu,kami tetap tak ada jodoh..semoga tenang dia disana..walaupun pertemuan di dunia hanya seketika,terkesan juga segala nasihat darinya yang akan ku ingati sampai bila-bila..kini,mengenalinya tidak lagi ku sesali..semuanya telah berlalu,dan aku kini tanpa dia....semoga segala luka dihati ku,telah terkubur,dan buat dia di sana,semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..AL-FATEHAH..

No comments:

Post a Comment

KakiBlog