i miei seguaci

25 Oct 2012

senyum walaupun sakit

ujian datang lagi..yang buruk dari manusia,yang baik dari Allah..namun segala yang telah terjadi,ku percaya ada hikmahnya..sesungguhnya perancangan Allah itu adalah lebih baik..dengan itu,segala keputusan telah aku terima dengan berlapang dada dan penuh sabar..ALHAMDULILLAH..walau hakikatnya ia agak memeritkan,tapi semua tu aku jadikan pengajaran..yang kita sayangi dan kita cintai,tak semestinya kita kena memiliki..kan..ada kala,di suatu episod,kita harus melepaskan sesuatu yang kita sayangi untuk kebaikan orang lain..itu namanya berkorban..hidup ni tak manis kalau selalu menerima,ada waktu kita kena memberi bersama pengorbanan..dan pemberian kita itu,mungkin adalah kebaikan untuk orang lain..hati pasti bahagia bila melihat orang lain bahagia atas pemberian kita..walaupun kadang2 kebahagiaan orang lain tu memeritkan hati kita untuk melihat,namun itulah hakikatnya..kita selalu diajar untuk merasai kebahagiaan sendiri,tapi kita lupa..kadang2 kebahagiaan orang lain juga membuatkan kita turut merasa bahagia..

berfikiran positif adalah lebih baik bila kita berhadapan dengan sesuatu yang menyakitkan..ianya untuk mengelakkan diri kita dari terus terluka dengan sia2..

so,kan lebih baik positif selalu..jiwa tenang,hati pun senang..tak semestinya benda buruk ja yang akan kita lalui..pasti ada kegembiraan yang terselit di sebaliknya,yang akan kita ketahui di esok hari..Allah tu Maha Adil..Dia takkan selalu biarkan hambaNya menangis..percayalah,hari ni kita menangis,esok kita pasti akan tersenyum semula..

salam cinta,
cik aty...

4 comments:

  1. cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..lg 1 klo tuan blog komen dekat blog pakjoe sekali pakjoe kn bls blk komen dekat blog nie,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

    ReplyDelete
  2. hehehe..thanks pak joe sbb sudi follow n komen kt blog cik aty..blog pak joe unik,mnarik n cool..

    ReplyDelete
  3. betul tu..setiap ujian ada hikmah disebaliknya..ujian itu penghapus dosa,,:-)

    ReplyDelete

KakiBlog