i miei seguaci

25 Jan 2013

diari hati sahabat


mungkin saya banyak buat silap..saya juga manusia biasa..saya tak sempurna seperti yang di harapkan..tapi saya ada hati dan perasaan yang perlu dijaga..seperti awak,saya tak bersih dari segala dosa..saya harap awak sedar akan silap awak dalam melayani saya..saya tak mampu jadi seperti awak yang mungkin awak rasa sempurna..pandanglah kebaikkan saya berbanding keburukkan saya..sejahat saya,ada juga baiknya..

bukannya saya berbangga diri,tapi jika orang lain boleh melihat baik saya,kenapa harus awak persoalkan setiap keburukkan saya??
bukannya saya membenci awak,tapi jika awak sesuka hati menilai saya,kenapa awak dilahirkan sebagai manusia biasa macam saya??

awak juga seperti saya..awak punya dosa yang tak pernah saya persoalkan..
saya juga seperti awak..saya ada baik yang mungkin awak tak pernah lihat..

ingin saya katakan sekali lagi, bukan saya melihat diri saya dalam keadaan yang sempurna dan suci,tapi saya nak awak sedar,jahat saya yang awak pandang,tak berrerti awak mulia di sisi Allah..awak tak layak menilai saya di dunia ini,kerana semuanya milik Allah termasuk dosa dan pahala..

“tidak ada insan suci yang tak ada masa silam,tidak ada insan berdosa yang tak ada masa depan”-petikan novel Sehingga Hujung Nyawa

4 comments:

  1. follow sini...jemput ke blog ye

    salam perkenalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. okess..thanks
      salam perkenalan jugak..

      Delete
  2. Bagus kata2 yg tertulis, tq ya sudi singgah ke tapak http://mamahannybunny.blogspot.com..nanti jenguk2 lagi kay..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..hehe..suka baca n nak komen.. :)

      Delete

KakiBlog