i miei seguaci

8 Feb 2013

andai ini nafas terakhir???

Ya Allah,
andai hari ini hari terakhir aku,
maafkanlah segala dosa hamba Mu yang hina ini..
hamba ini mungkin sangat berdosa di sisi Mu,
sangat kotor di pandangan Mu..
terimalah taubatku wahai Yang Maha Pengampun..
sesungguhnya hanya Engkau tempat kami memohon keampunan..
sesungguhnya hanya Engkau yang layak menilai kami..

Ya Allah,
andai waktu ini waktu terakhir aku,
Kau lindungilah keluargaku sebagaimana mereka menjagaku..
Kau bahagiakanlah mereka sebagaimana mereka menyayangiku..
Kau tabahkanlah hati mereka untuk menerima pemergianku nanti..
Kau lembutkan hati mereka untuk memaafkan segala khilafku..
sesungguhnya hanya Engkau satu-satunya Maha Melindungi..
sesungguhnya hanya Engkau berkuasa atas segala kejadian..

Ya Allah,
andai detik ini detik terakhir aku,
peliharalah mereka-mereka yang aku sayangi..
termasuk si dia yang ku harapkan sebagai bakal imamku..
cekalkanlah hatinya untuk setiap dugaan hidup ini..
jagalah dia seperti dia menjaga aku dalam setiap langkah..
lindungi dia dari segala kemusnahan dunia..
bantulah dia menyinari sinar keimanannya sebagaimana dia membimbingku menuju jalan Mu..
kerana mengenalinya telah membantu aku mengenali dirimu dengan lebih rapat..
semoga dia ditemukan dengan wanita yang lebih baik untuk menjaganya..
sesungguhnya Engkau yang satu pemilik hati hambamu..
sesungguhnya Engkau yang berkuasa untuk seseorang itu mencintai..

Ya Allah,
jika benar apa yang aku jangkakan,
segalanya telah Engkau tulis..
ajal,jodoh,pertemuan,kehidupan,telah Engkau tetapkan buatku..
akan begitu,sejuta keampunan amat ku harapkan dari Mu yang satu..
segala dosa yang telah mengotori diri ini, ku mohon keampunan dari Mu sebelum aku di ambil pergi..
kerana sikit pun aku tidak sanggup menghuni neraka Mu..
tetapi, akankah diri ini layak menempati syurga Mu??
namun suci atau hinanya aku, semua di pandangan Mu..
jika azab pedih itu yang layak buatku, berikan aku peluang memohon keampunan sebelum aku pergi menghadap Mu..
sesungguhnya Engkau maha penerima taubat..
Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani..

_hanya redhaMu ku dambakan_

6 comments:

  1. Replies
    1. sajak??pon boleh..saja nak meluahkan perasaan..huhuhu..neway,thanks sudi singgah..

      Delete
  2. amin.. sama2 kita doakan agar Allah redha dengan kita :)

    ReplyDelete

KakiBlog